Foto Heijmans

Heijmans bespaart tijd én geld met Klic Aanvraag Service

GOconnectIT ontwikkelt digitale oplossingen ter ondersteuning van het gehele Klic-proces. Het doel? Graafschade voorkomen en slimmer en sneller werken, vanuit één webapplicatie. Met één van de nieuwste uitbreidingen, de Klic Aanvraag Service, kun je eenvoudig een Klic-melding aanvragen vanaf desktop of tablet via de beheermodule Klic Beheer.

Door de koppeling met het Kadaster is het mogelijk om vanuit 1 applicatie te werken en hoef je niet in te loggen in verschillende systemen. Als de Klic-melding beschikbaar is, komt deze automatisch bij het juiste project en is in te zien met de Klic App door de betrokken veldmedewerker(s). De Klic Aanvraag Service is als uitbreiding op de Klic Altijd en Overal Service beschikbaar en wordt inmiddels door het grootste deel van de klanten gebruikt. We spraken met René Frinks (Commercieel Manager) over de voordelen die het Heijmans biedt. Heijmans houdt zich actief bezig het voorkomen van graafschade en is hierin één van de voorlopers.  

“Met de Klic Aanvraag Service kunnen onze mensen op kantoor eenvoudig en vanuit één gebruiksvriendelijk systeem Klics aanvragen”, legt René uit. “Ook kun je vooruit werken door toekomstige aanvragen alvast in te plannen en tijd besparen omdat je met één druk op de knop een herhaalaanvraag kunt doen. Handig wanneer je langer in hetzelfde gebied aan het werk bent. Het enige dat het programma wil weten, is wanneer je waar aan de slag gaat. Het excuus ‘vergeten een Klic aan te vragen’, gaat dus niet meer op,” knipoogt René.

Bij het aanmaken van een Klic-melding met de Klic Aanvraag Service wordt er direct een project aangemaakt. Hiermee wordt de Klic automatisch gekoppeld en doorgezet naar de aangewezen monteurs, in één handeling. “De tijdsbesparing is enorm”, aldus René. “Een Klic aanvragen en toewijzen aan de gebruikers met de Klic Aanvraag Service is mogelijk in enkele minuten. Ook wordt er gecontroleerd of er een Eis Voorzorg geldt en is direct inzichtelijk welke belanghebbenden hierbij betrokken zijn, inclusief de contactgegevens.”

“Een analyse leerde ons dat het proces zonder de Klic Aanvraag Service minimaal 16 minuten kostte”, vervolgt René. “Met de Klic Aanvraag Service realiseren we een efficiëntieslag in aanvraag, planning, controle en afhandeling die ons al gauw minimaal 11 euro per Klic-melding bespaart”, rekent René voor. “En misschien nog wel belangrijker, is de tijdsbesparing voor kantoor medewerkers die het ontzettend druk hebben. Zo kunnen zij zich focussen op de belangrijke zaken“, vervolgt René zijn verhaal. “De eenmalig inrichting is snel te realiseren en gebruikers kunnen daarna meteen vanuit de vertrouwde online omgeving Klic Beheer aan de slag.”

“Heijmans gelooft dat het voorkomen van graafschade meer is dan alleen preventiemaatregelen op de put”, benadrukt René. “Iedereen in de keten, van initiatiefnemer, netbeheerder tot de grondroerder, moet bijdragen aan het verminderen van schades. Door het werk met de Klic Aanvraag Service makkelijker en leuker te maken, zetten we hier gezamenlijk weer een stapje in. Een absolute no-brainer voor Heijmans dus, om met deze service te gaan werken”, sluit René af.