2018 06 05 Ntp Enschede 10 (1)

Invoering nieuwe KLIC B2B interface Kadaster en uit te voeren acties voor klanten

Met de introductie van de nieuwe KLIC B2B-interface moeten klanten GOconnectIT machtigen als Service Provider via het Kadasterportaal. Dit zorgt ervoor dat GOconnectIT via deze interface Klic-meldingen kan blijven aanvragen via de Kadasteraccounts van jou als klant. Let op, deze acties moeten vóór 1 juli 2024 zijn uitgevoerd.

Volg de eenvoudige stappen om GOconnectIT te machtigen als jouw Service Provider en blijf zonder onderbrekingen gebruikmaken van onze Klic Altijd & Overal Service.

> Ik heb GOconnectIT nog niet gemachtigd

> Ik heb GOconnectIT al gemachtigd

 

 

Machtigen als Service Provider via Kadasterportaal

Als je klant bent, moet de 1e beheerder van het Kadasteraccount de volgende acties uitvoeren.

Weet je niet wie de eerste beheerder is, kun je door dit filmpje te kijken ontdekken hoe je kunt controleren wie bij jullie organisatie de eerste beheerder is.

Stappenplan:

Let op dat je dit uitvoert voor alle Kadaster accounts die Klic-meldingen moeten kunnen aanvragen via de Klic Aanvraag Service.

Stap 1: Login bij bij Mijn Kadaster 

Stap 2: Zet via Kadaster - beheer applicaties de applicatie "KLIC Autoriseren SP" aan.

Stap 3: Ga naar "Gebruikers" en selecteer de 1e beheerder. Zet bij deze 1e beheerder "KLIC Autoriseren SP" ook aan.

Stap 4: Vervolgens moet dit "KLIC Autoriseren SP" ook uitgevoerd worden via Kadaster - applicatie overzicht.

Stap 5: Klik op de knop "Nieuw" in het getoonde scherm. Vervolgens wordt het scherm "Selecteer een serviceprovider om te autoriseren" getoond.

Stap 6: Zoek in dit scherm naar "GOconnectIT", en dan blijft er 1 regel over. Druk op het groene icoon.

Stap 7: Selecteer in het volgende scherm het vinkje "B2B aanvraag" en druk op opslaan. 

Stap 3 om B2B interface te machtigen

 

 

B2B interface machtigen stap 6

 

 

Vervolgstappen voor volledige machtiging

Hartelijk dank dat je GOconnectIT hebt gemachtigd als Service Provider voor de nieuwe KLIC B2B-interface van het Kadaster. Voltooi de laatste stappen vóór 1 juli om de machtiging af te ronden.

Je moet de Kadasterrelatie instellen via Klic Beheer. Dit kan alleen worden gedaan door gebruikers met "Gebruikersbeheerrechten".

Zolang je de Kadaster relaties nog niet hebt ingesteld, kun je nog wel Klic-meldingen aanvragen tot een startdatum van 1 juli op de oude Klic aanvraag-pagina.

Stappenplan:

Stap 1) Ga naar "Regio overzicht" en selecteer "Instellen Kadaster relaties"

Stap 2) Voeg hier de Kadaster relatie van de betreffende regio. 

 

 

Kadaster relatie stap 1 Kadaster relatie instellen Klic Beheer

Let op:

Gekoppeld e-mailadres invullen:

    • Vul het 1ste beheerder(s) e-mailadres van het Kadaster account in waarmee de aanvragen uitgevoerd moeten worden. Voor dit 1ste beheerder(s) Kadaster account moet in het Kadasterportaal op gebruikersniveau "KLIC Autoriseren SP" aan staan.

Kadaster klantnummer invullen:

    • Vul het Kadaster klantnummer in dat je wilt gebruiken voor de B2B-koppeling. Dit is vaak identiek aan je bestaande nummer.

 

Exacte bedrijfsnaam invullen:

    • Door de nieuwe B2B-interface moet de exacte bedrijfsnaam, zoals deze bekend is bij het Kadaster, worden ingevuld.

 

KvK-nummer invullen:

    • Vul het KvK-nummer in wat je hebt opgegeven bij het Kadaster. Deze dien je ook bij ons in te vullen.

Het is van zeer belangrijk dat deze stappen worden voltooid om onderbrekingen in de dienst te voorkomen. Zorg ervoor dat GOconnectIT via de B2B-interface gemachtigd is om Klic-aanvragen te blijven doen.

Met deze machtiging wordt GOconnectIT erkend als Service Provider voor het aanvragen van Klic-meldingen via de B2B-interface. Dit waarborgt jouw toegang tot alle handige functies van de Klic Altijd & Overal Service, inclusief het aanvragen en plannen van Klic-meldingen.

Heb je vragen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. Onze Servicedesk en account managers staan klaar om je stap voor stap door dit proces te begeleiden.