Referenties

Zie hier de ervaringen van enkele klanten:

KWS slaat meerdere vliegen in 1 klap!

De aanleiding met de Klic Altijd en Overal Service te starten was duidelijk. Rolf van Schaik, als projectleider ICT Solutions bij KWS verantwoordelijk voor de organisatie en uitrol, vertelt. “Uit een analyse bleek dat we veel tijd nodig hadden om een tekening op locatie te krijgen en deze te bekijken. Dit leverde veel vertraging en afstemmingsproblemen op. Daarnaast moest het aantal schadegevallen naar beneden”. De Klic Altijd en Overal Service, bestaande uit een kantooromgeving en een Klic App voor in het veld, bood hiervoor de ideale oplossing.

A.Hak

A.Hak neemt zijn verantwoordelijkheid in het voorkomen van graafschades

“Monteurs en uitvoerders die in het veld met een smartphone of tablet de informatie van het Kabels en Leidingen Informatie Centrum (KLIC) bekijken. Bij A.Hak Infranet is dat beeld inmiddels niet meer weg te denken”, aldus Egon Teunissen.

SAA, het meest complexe kabel- en leidingen project van Nederland

Om files te verminderen verbreedt Rijkswaterstaat de komende jaren de snelwegen tussen Schiphol, Amsterdam en Almere (SAA). In totaal worden de wegen over 63 kilometer verbreed. Dit betekent dat er extra rijstroken en diverse nieuwe bruggen moeten worden aangelegd, vijf grote knooppunten worden gerenoveerd en circa 100 viaducten worden aangepast.

Enexis

Een kortere route voor de huisaansluitschets

Een huisaansluitschets van een monteur die in een put staat, direct versturen naar het GIS-systeem (Geografisch Informatie Systeem) van netbeheerder Enexis. Oftewel: geautomatiseerd laten inlezen. Samen met aannemers Gebr. van der Steen en Siers heeft Enexis aangetoond dat het met behulp van de GMF Aansluitingen Service mogelijk is. En belangrijk: monteurs zijn blij met de nieuwe werkwijze.

Graafschade voorkomen: Heijmans neemt taak serieus

Per 1 februari 2017 zijn alle regio’s gestart met Preventie Service

Ketenintegratie en procesverbetering dankzij het DSP

Bij aannemer Van den Heuvel uit Heesch zijn de voorbereidingen voor aansluiting op het Digitaal Samenwerking Platform (DSP) in volle gang; werkprocessen verder digitaliseren en stroomlijnen, formulieren optimaliseren en regelmatig overleg met GOconnectIT voor de benodigde koppeling met het DSP. De introductie van het DSP prikkelt deze procesverbetering, die niet alleen Van den Heuvel, maar uiteindelijk de gehele keten ten goede komt.

Een doorbraak in de kabel en leidingen branche

Gegevens één keer invoeren én digitaal uitwisselen met de opdrachtgevers. Hans van der Steen had altijd al een hele duidelijke visie. Zelfs ruim voordat de technische hulpmiddelen voorhanden waren. In 2009 kwamen Gebr. van der Steen en GOconnectIT voor het eerst met elkaar in contact. Tijdens de eerste oriënterende gesprekken bleek dat beide partijen qua automatisering dezelfde stip op de horizon zagen. Sinds die tijd zijn beide bedrijven samen opgetrokken, wat uiteindelijk heeft geleid tot grote veranderingen in de kabel en leidingen branche!

Expertise GOconnectIT van groot belang

De belangrijkste verkeersader in het Rotterdamse haven- en industriegebied, de A15, ondergaat een grote verandering. Het tracé tussen de Maasvlakte en het Vaanplein wordt  over een lengte van 35 kilometer verbreed. Het project is de grootste opdracht uit de geschiedenis van Rijkswaterstaat die in één keer is aanbesteed.

van den Heuvel

Klic gegevens raadplegen op een tablet in het veld

Stoppen met het zeer arbeidsintensieve geprint van de Klic tekeningen, het gebruikersgemak in het veld enorm verhogen en dan ook nog fors besparen op de kosten in het proces. Het klonk bijna te mooi om waar te zijn. Mark Rosman, Medewerker Technische Administratie bij Van den Heuvel, vertelt: ‘Met enige scepsis hoorden we het verhaal van GOconnectIT aan, over het vereenvoudigen van de Klic-informatie bij de uitvoering van onze werkzaamheden. Nu we al geruime tijd met de Klic-applicatie werken zijn we zeer enthousiast.’

Waterschap Brabantse Delta

Digitalisatie van Klic meldingen voor baggerwerk bij het Waterschap Brabantse Delta

In het najaar van 2013 begon het uit de hand te lopen. “Door beleidsveranderingen werden wij verplicht om voor al het baggerwerk van de watergangen een Klic melding aan te vragen. Dit heeft als consequentie dat wij jaarlijks voor 250 kilometer extra aan Klic meldingen aan moeten vragen.

Adres

Fultonbaan 52
3439 NE Nieuwegein

Postbus 1543
3430 BM Nieuwegein

T: 0343 – 575 371
E: info@goconnectit.nl

Vrijblijvend informatie aanvragen

Wij nemen binnen 48 uur contact met u op.

Terug naar boven